МИ У СОЦМЕРЕЖАХ

ПРО НАС

Illustration

Українське лютеранство

Українська Лютеранська Церква на теренах України постала на початку 20 століття в Галичині. В той час українські лютерани ще називали себе євангеликами. Їхні громади були у багатьох галицьких містах, містечках та селах, зокрема на Тернопільщині, Станіславщині, Львівщині, Закарпатті. Духовним лідером українських лютеран того часу був виходець з села Іванків (нині Борщівського району, Тернопільської області) – пастир Теодор Ярчук, який загинув від рук НКВД у 1941р. в Станиславові, як і багато інших, кращих представників українського народу. 
Українські лютерани брали участь у національно-визвольній боротьбі українського народу за незалежність, перебували в лавах УПА. У своєму сповіданні віри українські лютерани завжди наголошували на тому, що для них на першому місці стоїть не те, як ти називаєш себе, а в що ти віриш, який ти є християнин. Українська Лютеранська Церква є однією з християнських спільнот, що проповідують на теренах України Христове Євангеліє спасіння, дякуючи з Дівою Марією і всіма святими через Ісуса Христа, який є нашим єдиним Спасителем і Викупителем душ наших, Триєдиному Богові – Отцю, і Сину, і Святому Духові за Його ласку і милосердя. 
Ми шануємо віру інших християн України і хочемо аби головними у наших взаєминах були християнська любов, повага, терпіння, слідування Божим заповідям. Подібного ставлення ми очікуємо і до себе. Найвищим авторитетом для нас є Святе Писання, – богонатхненне від початку і до кінця, непомильне Слово Боже. Ми належимо до літургійних церков Східної традиції, і за основу нашого богослужіння взято Літургію Івана Золотоустого. Ми досі використовуємо Катехізис доктора Мартіна Лютера, навчаючи вірних підвалин християнської віри, – сутності та значення Заповідей Божих, Символу віри, Господньої молитви, Таїнства Хрищення, Таїнства Святого Причастя, сповіді та відпущення гріхів.   
Нині вірні Української Лютеранської Церкви є у Києві, Тернополі, Кременці, Івано-Франківську, Миколаєві, Херсоні, Харкові, Запоріжжі, та інших містах і селах України. Вивчення Святого Письма під час біблійних занять, Недільна та літня школа для дітей та молоді, благодійна діяльність, поширення духовної літератури, християнська любов, – ось неповний перелік того, що ви знайдете у нашій Церкві, завітавши до нас на богослужіння. На сторінках нашого часопису “СТЯГ” та журналу “Добра звістка” ви зустрінетесь з братами і сестрами у Христі, котрі проповідують Євангеліє спасіння усім в Україні сущим.  

НАША МІСІЯ

Поширення і проповідування Євангелія Господа і Спасителя Ісуса Христа

Парафія Святих Апостолів Івана та Якова

ФОТОГАЛЕРЕЯ

НАШЕ СПОВІДАННЯ ВІРИ

Преамбула

Ми віримо, навчаємо і сповідаємо, що Святе Писання — це єдина непомильна норма віри і життя. Як віросповідні лютерани, ми приймаємо за основні та первинні віросповідання усі віросповідні книги Євангельської Лютеранської Церкви, що містяться в Книзі Злагоди 1580 року, а саме: Апостольський, Нікейський і Афанасіївський Символи Віри; Авгсбурзьке віросповідання та його Апологію; Шмалькальдські статті (включаючи трактат «Про владу та примат папи»); Малий та Великий Катехізиси Мартіна Лютера і Формулу Злагоди (Короткий Виклад і Тверде Проголошення). Ми приймаємо ці Віросповідання не настільки наскільки, але через те, що вони узгоджуються зі Святим Письмом і ми віримо, що вони є вірним викладом Божого Слова, котре є вищим від усього. Відповідно до Святого Письма і наших віросповідань, Христос є живим і вічним виявом Божого Слова; Святий Дух створює віру лише через Євангеліє та Таїнства; всі вчення мають зосереджуватись на особі та ділі Христа і, таким чином, повинні також відображати вірне розрізнення Закону та Євангелія, що веде до визнання того, що доктрина про виправдання грішника перед святим та справедливим Богом благодаттю, заради Ісуса Христа, через віру є головною статтею віри, котра і визначає, що таке Церква. Стосовно ж тих статей віри, котрі достатнім чином не розглядаються нашими первинними та основними віросповіданнями але котрі на сьогоднішній день набули гострого обговорення, ми віримо, навчаємо і сповідаємо таке:

Про Бога та Слово Боже

Ми віримо, навчаємо та сповідаємо, що є тільки один правдивий Бог, Триєдиний Бог — Отець, Син і Святий Дух. Інші вчення, таким чином, відкидаються.
ПРО СЛОВО БОЖЕМи сповідаємо, що канонічні книги Старого та Нового Заповітів у їхній первинній формі, так як вони написані пророками, апостолами і євангелістами, є Богонатхненними. Це означає, що Святе Писання не лише містить у собі Боже Слово, але і саме є Божим Словом у всій Своїй повноті та цілісності. Через те Святе Писання є безпомилковим і непомильним в усьому, що воно навчає, будучи єдиним непомильним правилом і нормою християнської доктрини та практики. Ми відкидаємо історично-критичний метод тлумачення Святого Письма, як повністю неприпустимий, богозневажний метод, який базується на панівному застосуванні людського розуму, котрий ставить себе над Святим Писанням.
ПРО ЗНАННЯ ТА ІСТИНУМи сповідаємо, що Слово Боже є абсолютною об'єктивною істиною, і що можливо як знати цю правду, так і сповідати її. Дотримуватися правди Слова у доктринальних питаннях, після ретельного вивчення Святого Письма, не є дією людської гордині, але радше Богоугодною дією нашого послуху Його святій волі.

Про Ісуса Христа

Ми сповідаємо, що всі Біблійні пророцтва про Христа (Месію) сповнилися в Ісусі Христі з Назарету. Цей Ісус Христос є правдивою і реальною історичною особою, Єдинородним, вічним Сином Божим, правдивим Богом і правдивою людиною водночас (без гріха). Він був зачатий від Духа Святого і Марії Діви, народився і жив реальним людським безгрішним життям. Він виконав Закон на нашому місці і замість нас, помер за наші гріхи і воскрес третього дня, як і було звіщено в Святих Писаннях. Цей живий Ісус Христос тілесно вознісся на небеса, сидить праворуч Отця, живе і царює разом з Отцем і зі Святим Духом, – один Бог у Святій Трійці. Він — наш Спаситель і Голова нашої Церкви. Останнього дня Він прийде у славі зі Своїми святими ангелами, щоб судити живих і мертвих. Немає іншого Христа і не може бути іншого Христа, окрім цього історичного Біблійного Ісуса з Назарету.
ПРО ВИПРАВДАННЯМи сповідаємо, що Ісус Христос помер за гріхи всього світу. Таким чином, усі люди проголошені праведними воскресінням Ісуса Христа з мертвих. Ця праведність належить тільки тій людині, яка вірить в Ісуса, як свого єдиного Господа, Викупителя, Спасителя від гріха. Це можна назвати також об'єктивним (загальним) та суб'єктивним (індивідуальним) виправданням.

Про навернення і втіху

Ми сповідаємо, що Святий Дух, Котрий походить від Отця і Сина, діє лише через Засоби Благодаті і чинить навернення мертвого у гріхові грішника без жодної співпраці, вирішення чи волевиявлення з боку останнього. І цей виправданий та відроджений Божим Словом грішник знаходить правдиву втіху прощення своїх гріхів не у власному освяченні чи відчуттях, християнському досвіді чи в оселенні Христа у його серці, а в об'єктивному проголошенні Євангелія у Слові та Таїнствах, в якому він покликаний і вибраний Богом до закладин світу в Христі Ісусі.

Про навернення і втіху

Ми сповідаємо, що Святий Дух, Котрий походить від Отця і Сина, діє лише через Засоби Благодаті і чинить навернення мертвого у гріхові грішника без жодної співпраці, вирішення чи волевиявлення з боку останнього. І цей виправданий та відроджений Божим Словом грішник знаходить правдиву втіху прощення своїх гріхів не у власному освяченні чи відчуттях, християнському досвіді чи в оселенні Христа у його серці, а в об'єктивному проголошенні Євангелія у Слові та Таїнствах, в якому він покликаний і вибраний Богом до закладин світу в Христі Ісусі.

Про церковне мистецтво

Ми сповідаємо, що церковне мистецтво (ікони, статуї, вітражі тощо), яке вірно відображає Біблійні доктрини, є корисним для навчання і побожних цілей сучасній дитині Божій, як і було воно корисним дітям Божим під час усієї історії Церкви (і Старозаповітної, і Новозаповітної). Ми відкидаємо і засуджуємо вчення, які проголошують, що це мистецтво має посередницький характер (грає посередницьку роль) між Богом і людиною, або вчення, які вважають це мистецтво засобами благодаті.

Про Церкву і державу

Ми сповідаємо, що відповідно до Святого Письма Бог призначив певні та окремі повноваження Церкві та певні і окремі повноваження Державі, що не суперечать одні одним. Бог поставив Церкву та Державу в два різних та окремих царства із використанням відповідних для кожного засобів. Церкві Бог дає повноваження закликати грішників до покаяння, проповідувати та роздавати прощення гріхів, що знаходиться в Євангелії та Таїнствах, і підбадьорювати віруючих у їхньому християнському житті. Державі Бог дає повноваження впроваджувати цивільний порядок серед людей, караючи злочинців і захищаючи невинних. Перебування Церкви на землі не полягає у встановленні нею світських порядків, а Держава, зі свого боку, не є вісником Євангелія, і не повинна втручатися у його поширення.

Про людське життя

Ми сповідаємо, що Святе Письмо захищає Божий дарунок людського життя. Ми визнаємо, що Бог, щоб захищати життя невинних, надав державі право карати злочинців аж до їхньої страти, і вести справедливі війни. Однак ми також сповідаємо, що забирати людське життя будь-яким, не дозволеним Богом чином, є гріхом і суворо засуджується Святим Письмом. Таким чином, немає виправдання будь-яким злочинним діям, спрямованим на відбирання людського життя самогубством, евтаназією та абортом включно (якщо останній не викликаний метою збереження іншого дарунку життя, при дуже вагомих на це причинах).

Про служіння жінок у Церкві

Ми сповідаємо, що ніхто в Церкві не повинен навчати чи проповідувати або здійснювати Таїнства без постійного покликання (Авгсбурзьке віросповідання, розділ ХІV). Ми також сповідаємо, що коли Святе Письмо каже, що жінка не повинна навчати чи «мати владу» в церкві над чоловіком, то це означає, що пастирське служіння Євангелія не може перебувати в руках жінки. Однак погляди жінок в Церкві повинні враховуватись оскільки жінки є також членами тіла Христового і разом із чоловіками поділяють благословення та обов'язки «священства всіх віруючих».

Душпастир і помічники

WANT TO TALK ABOUT US, GOD, BIBLE, FAITH?

Made with